Kolejne rekordy jakie zostały pobite w gdańskim porcie w ubiegłym roku

Kolejne rekordy jakie zostały pobite w gdańskim porcie w ubiegłym roku

Kolejne rekordy pobite w porcie gdańskim w ubiegłym rokuPoprzedni rok był wyjątkowy dla Gdańskiego Portu, bardzo dobrze zresztą widać po liczbach. 36 milionów ton rozładowanych produktów, ponad 10-procentowy wzrost obrotów i liczne inwestycje o wartości kilkuset milionów świetnie obrazują, jak to wszystko wyglądało w poprzednim okresie. Po pierwsze rok 2015 był rokiem inwestycji o dużych charakterze. Między innymi zakończony został projektowy etap programu związanego z rozbudową portowych nabrzeży, który jest połączony z powiększeniem głębokości wodnego toru. Dość duże inwestycje zostały poczynione jeśli chodzi o paliwa. Sukcesem zakończony został początkowy z etapów terminalu naftowego PERM, a oprócz tego zmodernizowano Terminal Paliw Płynnych, dokładając tam kolejne urządzenie mające obsługiwać produktów pochodzenia naftowego. Pamiętano także o kontenerach, tu także różnorakie inwestycje znacznie poprawiły codzienną ich obsługę w porcie. W ubiegłym roku zaczęła się poważna przebudowa kontenerowego terminala, a także znacznie zmodernizowano terminal intermodalny w okolicach Nabrzeża Szczecińskiego. Oprócz tego zrobiono sporo mniejszych projektów i prac, które jednak mają całkiem znaczący na jakość oraz bezpieczeństwo obsługi przeładunków.

A przeładunków o różnym charakterze w minionym roku była w Porcie DTC rekordowa ilość, bo blisko trzydzieści sześć milionów ton. Najważniejszą ich część, bo prawie piętnaście milionów ton to były paliwa płynne, dało to dwadzieścia procent wzrostu w porównaniu z latami ubiegłymi. Bardzo dobre wyniki zanotowano także jeśli chodzi o drobnicę, mimo że na świecie rozszalał się kryzys, to w Gdańsku nie było to zupełnie odczuwalne. 11,9 miliona ton i pięcioprocentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2014 to także liczby, jakie mogą dać duże powody do zadowolenia. Mimo że ograniczeniu uległa liczna jednostek kontenerowych, to zwiększył się jednak ich całkowity tonaż, i z takiego też powodu tak dobre wyniki w tym segmencie. Z kolei największe chyba wzrosty pojawiły się przy przeładunku węgla, jeśli chodzi o ubiegły rok jego ilość zwiększyła się o jedną trzecią. Za to niewielkie spadki pojawiły się w przeładunkach zbóż, przede wszystkim dlatego, że inne polskie porty bardzo poszły w tę stronę.
.