Kontenerowiec triple

Kontenerowiec triple – obecnie przewoźnicy kontenerowi w szybkim tempie chcą zwiększyć ilość frachtową, a skutkiem tego zaczynają walczyć pomiędzy sobą.

Kontenerowiec triple – najogromniejszy kontenerowiec świata (19,000 TEU) powstający na zlecenie China Shipping Container Lines (CSCL), zostanie oddany w ręce nowych właścicieli już w następnym miesiącu.  , Zatem jego zorganizowania nie pragnie podjąć się byle kto, natomiast pomóc w jego realizacji zdoła wyłącznie profesjonalna firma transportowa.

Jednostka usunie w cień dotychczasowych czempionów: Mary Maersk i Marie Maersk,Maersk Mc-Kinney Moller(18, 270 TEU).

ile płynie kontener

Chińska firma nie zaprzestanie jednak na jedynym egzemplarzu nowego giganta. Razem z nim w Hyundai Heavy Industries realizowane są dodatkowe 4 kontenerowce o takowych samych parametrach. Ich rozciągłość to 400m, wielkość 30,5m, a szerokość 58,6m.

W pierwszej chwili kontenerowce miały być cokolwiek mniejsze (18,400 TEU), natomiast CSL mając na względzie przewóz dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o powiększenie rozmiaru do 19,000 TEU.

Statki te będą napędzane elektronicznie nastawnym motorem o mocy 77, 200 KM oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Wyjątkowa konstrukcja głównego motoru zezwoli zminimalizować zużycie paliwa, obniżyć hałas, drgania oraz emisję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, korzystający promienie ultrafioletowe, zezwoli natomiast filtrować ponad 3,000 m3 wody morskiej , oczyszczając i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Przekazanie kolejnych 4 statków przewiduje się na przełom 2015/16.